pondelok 17. januára 2011

Čistil som odoberateľné dná úľov.

Minulý rok som si urobil niekoľko klasických odoberateľných dien k úľom Warré. Dná sú bez varroa siete, sú celodrevené, s podmetom vysokým 25 mm. Pri kontrole som zistil malé množstvo spadnutého meliva a počet mŕtvoliek je na túto dobu tiež primeraný. Všetky dná boli suché, to som nečakal, pretože pred dvoma týždňami viseli na letáčoch ciagle zamrznutej vody a pred rokom som mal na podložke pod celozasieťovaným dnom mláky zamrznutej vody. Strop úľa je prikrytý len ľanovou plachtičkou, nad ktorou je v povale z dosky odvetraný 25 mm vysoký vzduchový priestor. Steny úľa Warré sú jednoduché, z dosky hrubej 25 mm. Včelstvá zimujú pokojne, spokojne ticho bzučia a o manipulácii s úľom s pomocou zdviháka ani netušia. V porovnaní s predchádzajúcimi piatimi rokmi sa zdá, že zasieťované dná sú v mojom regióne pre včelstvá nevýhodné. Pravdepodobne budem riešiť v celodrevenom odoberateľnom dne úľa Warré celoročne využiteľnú zasúvaciu zasieťovanú varroa podložku s lomeným nábehom k letáču.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára