piatok 1. apríla 2011

Technika s prirodzenou stavbou, úľ len na zbieranie medu

Tento článok nie je žiadna teória. Inšpiroval ma k jeho napísaniu Bojo z Cífera, ktorý uvádza svoje stokilové výnosy medu v diskusnom fóre na stránke včely.sk. Myslím, že to nie je náhoda. Podobné výsledky dosahuje aj kamarát z obce Svederník pri Žiline, ktorý kladie na seba aj 6 "B" nadstavkov a dosahuje výnosy, o ktorých sa môže ostatným včelárom len snívať. Keď začal používať techniku Warré kamarát z Piešťan, jeho roje z polovice júna mu vystavali dielo a mali ešte do konca júla výnos 33 kg medu. Podobné skúsenosti mám aj ja a v mojich skromných Warré debničkách donesie včelstvo 80 kg medu za sezónu. Aj Vasilisa, ktorý ma sústavne podpichuje, uvádza, že rozloží rámiky s plodom aj do ôsmych nadstavkov nad seba, aby včelstvo donieslo čo najviac medu, čo ja považujem za veľkú chybu v jeho postupe, pretože do plodiska sa nesmie zasahovať.  Aj priateľ Turčáni, zo Závady v okrese Veľký Krtíš, nazýva jeho metódu kombajnom na zber medu a uvádza, že spojí aj štyri roje dohromady, osadí ich do priestranného úľa zloženého zo štyroch nadstavkov miery "B", poskytne tak včelám veľký úľový priestor, v ktorom včelstvo dokáže využiť nárazovú znášku z agáta na uloženie bohatého množstva nektáru do voľných buniek a následne ho spracuje na med, čo však nemožno porovnávať s vývojom včelstva počas jari bez vyrojenia v dostatočne veľkom priestore úľa pre plod aj pre med.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára