nedeľa 19. júna 2011

Inšpekcia rojov 2011

Dnes som pozrel do rojov z tohtoročnej sezóny, s cieľom, ako sa im darí. Včely majú postavené dielo v dvoch nadstavkoch. Dielo je súmerné a smeruje kolmo na letáč. Dá sa skontrolovať pohľadom zhora do nadstavku. Dielo som nerozoberal, na niekoľkých miestach sú donesené zásoby v plástoch spojené do hromady. Sila včelstiev je primeraná, predpokladám, že si ešte v priebehu troch týždňov nahromadia dostatok peľu a nektáru na zimu. Pozrel som aj z pred dvoch týždňov vyrojené včelstvo, z ktorého vyletel po mesiaci roj druhák. Myslím si však, že včelstvo menilo mladú tohtoročnú rojovú matku, s ktorou nebolo spokojné. Nenašiel som vo vyrojenom včelstve ešte položené vajíčka, ale zásob majú dostatok. V rámikoch je dielo jeden rok staré. Ten roj druhák sa má k svetu, bez akejkoľvek mojej podpory úspešne stavia dielo, našiel som aj matku pekného vzrastu a veľa položených vajíčok. Takže, moje divoké stádo sa rozrástlo na sedem kolónií. Mohlo ich byť aj viac, ale päť neznámych rojov, ktoré prileteli do mojej a susedovej záhrady, som dal kamarátom.

Inšpekcia Rojov 2011 from Milan Bencúr on Vimeo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára