utorok 4. septembra 2012

Medobranie v chomičovkách

Priateľ, Franta Rusek, pomenoval túto úľovú zostavu "chomičovka", čo je naozaj výstižné. Dvadsiateho augusta som robil kontrolu včelstiev na stanovišti za dedinou. Zaujímalo ma množstvo plodu vo včelstvách a či majú dostatok zásob na zimu.  Zaviečkovaného a vychádzajúceho plodu mali včelstvá dosť, takže budú zimovať primerane silné. Zásoby medu vo včelstvách boli celoplošne zaviečkované a plásty s medom, ktoré som považoval vo včelstvách za zásoby navyše, som z medníkov odobral. Urobil som posledné medobranie v tohtoročnej sezóne. Chuť medu získaného z prírodného diela je obtiažne popísať, taký med treba okoštovať. Je vynikajúci. Prikladám pár fotografií. Ak chcete väčší obrázok, kliknite na fotografiu.
Augustové medobranie
Zaviečkovaný medový plást je zárukou zrelého medu
Treba skontrolovať aj stav v plodisku
Množstvo zaviečkovaného plodu svedčí, že zimných včiel sa rodí dostatok
Pri pohľade do úľa zhora je tiež včelstvo v poriadku
Plást s medom treba z trámika odrezať
Pohľad pre potešenie duše
S kuchyňským náradím a pančucháčmi pri medobraní vystačíte
V znáškovej sezóne môžete robiť medobranie postupne každý deň
Kto sa cez sezónu rozumne delí so včielkami o med, tomu aj na prírodnom diele
 postavia včely mrakodrapy a včelstvo narastie do sily na prezimovanie
  

2 komentáre:

  1. Dobrý deň.Vidím že Vaše warré nadstavky sú nižšie ako 21cm.Koľko cm majú výšku a v čom sú výhodnejšie?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň.Vidím že Vaše warré nadstavky sú nižšie ako 21cm.Koľko cm majú výšku a v čom sú výhodnejšie?

    OdpovedaťOdstrániť