streda 10. júna 2015

Pole plné ohnice

Dnes ráno som bol so psíkom na prechádzke za dedinou. Zobral som ho po veľmi dlhom čase. Väčšinou s ním chodí manželka. Naskytli sa mi veľmi vzácne pohľady. Lúky sú rozkvitnuté množstvom lúčnych kvetov. Kvitnú už aj šípové ruže.  Na poli som objavil celý lán Ohnice poľnej (Raphanus raphanistru). Také krásne obrázky, keď lány s obilím boli zakvitnuté nejakou burinou, si pamätám z detstva. Vtedy moji rodičia pestovali všetko v bio kvalite. Nevädza v jačmeni, vlčí mak v ozimnách, vytvárali priam umelecké farebné obrazy. Dnes uvidieť tancovať kvety v obilí je veľmi vzácny pohľad. Taký obrázok máme možnosť vidieť v prípade, že farmárovi chýba sprej na ničenie buriny. Výsledok, ktorý som zachytil na mojich fotografiách, je výbornou pašou pre moje včely. Určite urobia vynikajúci med. 


















5 komentárov:

  1. Družstevníci zabudli postriekať, či pritlačila kríza a z nedostatku peňazí na chémiu prešli na biopestovanie? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To nie je družstevné, ale súkromné.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. A ak je vlastník tej pôdy proti postrekom? Ďalší naturálny človek ! :)))

    OdpovedaťOdstrániť